11 reštauračných trikov, ktoré vám žiaden čašník neprezradí

4567
AP

Majitelia reštaurácií sa starajú nielen o to, aby ste sa znova vrátili práve do ich reštaurácie, ale aj to, aby ste si objednávali jedlá, ktoré chcú oni.

Preto sme sa rozhodli prezradiť vám štandardné triky, ktoré používajú reštaurácie, aby ste minuli čo najviac peňazí pri objednávaní jedál.

Menu, kde si každý nájde niečo podľa svojho vkusu

Všimli ste si, že v takmer každej reštaurácii sú vegetariánske jedlá? Dobrá reštaurácia sa vždy postará o to, aby žiaden zákazník neodchádzal hladný. Napríklad každé menu má jedlo nutrične bohaté pre veľkých jedákov a i to, kde sa na tanieri len sem tam niečo potuluje pre tých, ktorí toho teda príliš nenajedia. Jednoducho, z každého rožku trošku.

Hudba v pozadí

No je vedecky dokázané, že ak v pozadí hrá zvučná a nerušivá muzika, človek je schopný zjesť jedla viac, ako keď sedí v úplnom tichu. Najideálnejšia je vraj hudba klasická, ktorá nás núti utratiť až o 10% viac, ako sme pôvodne mali v pláne a to z celkom prostého dôvodu – pri počúvaní tejto hudby nám totiž záhadne rastie sebavedomie a zrazu máme pocit, že sme omnoho viac finančne zabezpečení, ako je tomu v skutočnosti. Hudba môže byť tiež upravená na konkrétne účely: francúzsky šansón je najlepší pre predaj vín a írska ľudová hudba je skvelá pre pivo.

Navýšenie o 10%

Väčšine klientov nevadí, že nechá za jedlo o sedem až desať percent viac ako sme pôvodne plánovali. Preto väčšinou omáčky a rôzne iné prídavky stoja zhruba 10% z ceny hlavného jedla.

Prehľadné menu

Čítať
TOTO je možné zažiť jedine v Dubaji!

Príliš veľa jedál v ponuke, ktoré spolu na prvý pohľad vôbec nesúvisia, zákazník je potom zmätený. Poradca v oblasti gastronómie Aaron Allen hovorí, že vložením chaotického menu do rúk zákazníka ho vlastne trápite, lebo sa cíti neuspokojený a premýšľa, či sa skutočne rozhodol správne, že zavítal práve sem.

Ľudia si taktiež myslia, že reštaurácie nie sú schopné uvariť položky z objemného menu všetky chutne. Preto sú tie najlepšie jedálne lístky tie najjednoduchšie – napísané na jednom papieri.

Pozitívny prístup čašníkov

Čašníci vedia, že klienti ocenia, ak začnete rozhovor zdvorilostnou frázou, aj keď je to len o dobrom počasí. Tringelty sa zvyčajne zvýšia o tretinu, keď zákazník vidí zo strany obsluhy, a teda aj reštaurácie, ktorú v ich očiach zastupuje, záujem.

AP