5 každodenných návykov, ktoré spôsobujú priberanie. Robíte ich aj vy?

#5. Príliš veľa spíte

Pri príliš krátkom spánku je pravdepodobné, že vaše telo produkuje stresový hormón kortizol, ktorý zvyšuje chuť do jedla. Napriek tomu vám však ani dlhý spánok v tomto nebude veľmi na osoh. Podľa nedávnej štúdie, ktorú vykonal časopis PLOS One, spať viac ako 10 hodín v noci môže viesť k vyššiemu indexu telesnej hmotnosti. Nie je divu, že lekári odporúčajú každý deň 7 až 9 hodín spánku.

[hana-code-insert name=’Reklama_inline_1′ /]

#4. Vstávate do tmy

Otvorte žalúzie alebo záclony ihneď po prebudení. Jedna štúdia v časopise PLOS One ukázala, že modré svetelné vlny od ranného slnka zvyšujú váš metabolizmus a pomáhajú zobudiť sa. Dokonca aj 20 až 30 minút denného svetla stačí na to, aby ste ovplyvnili váš index telesnej hmotnosti.

3. Neupravujete si svoju posteľ

Môže to znieť divne, ale je to pravda. Štúdia od Americkej Národnej Agentúry pre spánok odhalila, že ľudia, ktorí si svoju posteľ ustieľajú, majú celkovo lepší spánok. Koniec koncov, zdravý spánok je optimálny spôsob, ako dosiahnuť zdravú váhu.