Obchody s oblečením často používajú rôzne triky, aby sme minuli čo najviac peňazí práve u nich.
Snažili sme sa zistiť, čo sa snažia výrobcovia a predajcovia pred nami utajiť a toto sú výsledky.
Z výpredajov profitujú predajne a nie zákazníci
Podstatou výpredaja je to, aby ste si kúpili veci, ktoré by ste si pôvodne ani nechceli kúpiť. Mnoho ľudí nemôže odolávať pokušeniu, keď vidí zľavu. Ale o čom sú vlastne výpredaje?
Niekedy obchody umelo zvyšujú ceny tesne pred výpredajom, aby ho neskôr mohli ohlásiť a prilákať si tak zákazníkov.
Reklamy a výklady v predajniach propagujú až 70%-né výpredaje, ale väčšinou v takejto zľave nájdete len jednu položku. A pritom všetky ostatné veci sú zlacnené o nie viac ako 10%.
Podobné veľkosti môžu byť príliš veľké alebo príliš malé v závislosti od značky
Rôzni výrobcovia majú rozdielne veľkosti. Preto sa možno zmestíte do menšej veľkosti v jednom obchode, ale ťažko na seba oblečiete veľkosť M v inom obchode. Niektoré spoločnosti umelo „zmenšujú“ veľkosť oblečenia pre zákazníkov, aby nakupovali bez skúšania a rýchlejšie.
Spolupráca so známym dizajnérom nezaručuje kvalitu
Veľké značky niekedy spolupracujú a navrhujú oblečenie so známymi dizajnérmi. Ich cieľom je prinútiť zákazníkov platiť viac za exkluzívne oblečenie. Jediná vec, ktorá je pravdivá, je ich limitovaná edícia, ale kvalita takéhoto oblečenia nie je o nič lepšia ako iné oblečenie.
Výpredajová sekcia vyzerá tak neusporiadane
Všimli ste si niekedy, ako je všetko oblečenie v obchode úhľadne uložené a zavesené, zatiaľ čo výpredajová časť je v úplnom chaose s vecami nahromadenými na veľkej kope? Je to tak robené zámerne, aby sa zákazník cítil šťastný, že práve on našiel v tom neporiadku oblečenie za veľmi výhodnú cenu.
Pri výrobe odevov sa používajú škodlivé chemikálie
Dokonca aj keď je položka označená ako „100% prírodná“, môže to byť stále nebezpečné pre vaše zdravie. Výroba odevov zahŕňa chemikálie, ktoré nie je možné identifikovať bez riadneho laboratórneho testovania. Niektoré škodlivé látky pomáhajú realizovať želanie návrhára týkajúce sa farby alebo štruktúry predmetu, zatiaľ čo iné chránia oblečenie pred hmyzom a plesňou. Pred prvým nosením vždy vyperte nové oblečenie. Znižuje množstvo nebezpečných chemikálií a udržuje vás v bezpečí v prípade, že infekcia pretrváva od niektorého predchádzajúceho zákazníka, ktorý si danú vec skúšal pred vami.
Syntetické oblečenie stojí rovnako, ako to vyrobené z prírodných tkanín
Výrobcovia často prekračujú ceny syntetických odevov a posúvajú zákazníkom motiváciu k nákupu drahších vecí vyrobených z prírodných tkanín. Zákazník si myslí, že bavlna alebo bavlnená blúzka nie je až taká drahá v porovnaní so syntetickou vecou.
Dizajnérske odevy majú v outletoch horšiu kvalitu ako tie isté položky v butikoch
Pokúšajúc sa ušetriť peniaze, veľa ľudí chodí do outletových predajní dizajnérskych značiek. Avšak oblečenie a doplnky len vyzerajú ako z kolekcií návrhárov. Luxusné značky často vyrábajú oblečenie z lacných materiálov špeciálne pre outletové predajne, aby získali peniaze od tých, ktorí si nemôžu dovoliť svoje oblečenie kupovať v drahých butikoch.
Výrobky s nízkou kvalitou
Naši rodičia nám odkladali veci, ktoré ešte môžu nosiť ďalšie generácie. Dnešné oblečenie je však často zlej kvality: zle ušité stehy, zle vytlačené obrázky, zlé strihy a tak ďalej. Práve to je cieľom výrobcov: vyrábať veci rýchlo a lacno, aby sme ich kupovali čo najčastejšie.
Módne trendy sa menia každý týždeň
Časy, keď boli iba dve sezóny, jar/leto a jeseň/zima, sú už dávno preč. Obchody a moderní výrobcovia odevov začali využívať mikrotrendy. Nové módne trendy sa objavujú v obchodoch takmer každý týždeň, takže ak chcete viac, musíte aj viac míňať.