Niektorí ľudia hovoria, že niečo nové sa na svete vymyslí už len ťažko. Samozrejme, môžeme oponovať, že zakaždým sa stretávame s novými a lepšími produktmi, no zároveň si nemôžeme nevšimnúť, ako veľmi sa na seba niektoré z nich podobajú.
Zhromaždili sme niekoľko párov značiek, ktoré sa úpenlivo snažia bojovať o našu pozornosť.
#Pepsi vs. Coca-Cola
Ľudstvo sa pravdepodobne rozdelí do dvoch skupín: tých, ktorí majú radi Pepsi a tých, ktorí dávajú prednosť Coca-Cole.
Experimenty ukázali, že tieto nápoje majú naozaj odlišnú chuť, Pepsi je sladšia a cítiť v nej citrón, Cola má miernu vanilkovú príchuť. Avšak ich zloženie je podobné. Cola zvykne látky pomenovať ich názvami, zatiaľ čo Pepsi udáva aditíva vo forme éčok. Kyselina ortofosforečná je napríklad kódovaná E338.
Zatiaľ čo výrobcovia Coca-Cola uchovávajú zloženie v tajnosti, výrobcovia spoločnosti Pepsi svoje zloženie netaja.
#Lay’s vs. Pringles
Tu je ďalší večný boj, teraz medzi zemiakovými lupienkami Lay’s a Pringles. Ich chuť je takmer totožná, ale milovníci Lay’s si nikdy nekúpia Pringles a naopak. V skutočnosti Pringles tvorí iba 42% zemiakov a vo výrobe sa používa kysnuté cesto. Na druhej strane Lay’s sú klasické vyprážané zemiakové lupienky.
Tu opäť výrobcovia neskrývajú obsah svojich produktov, takže si môžeme vybrať, ktorý z nich je pre nás najvhodnejší.
#Lipton vs. Nestea
Rivalita týchto dvoch nápojov je asi rovnaká, ako pri Pepsi a Coca-Cole, len nie je taká viditeľná. Z pohľadu obsahu a chuti sú takmer rovnaké, nájdete v nich koncentrovaný čaj, vodu a cukor alebo sladidlo. Podľa etikety však Nestea používa prírodné dochucovadlá, pričom Lipton stavil na tie, ktoré sú s prírodnými takmer totožné.
Zdá sa však, že Lipton má viac fanúšikov, pretože Nestea v roku 2018 plánuje zrušiť dodávanie do viacerých krajín.
#Orbit vs. Dirol
U nás je síce značka žuvačiek Dirol ešte neznáma, no v iných krajinách úpenlivo bojuje so žuvačkami Orbit. Aj pri týchto produktoch záleží najmä na príchuti, akú preferujete. Štatisticky najviac zákazníkov – až 61% siahne po mätovej príchuti. Každý máme to svoje, no podľa prieskumov ľudia radšej siahnu po značke Orbit, a to najmä kvôli dlhšej trvácnosti chuti.
Okrem toho je pre mnohých žuvačka Dirol po čase až príliš tvrdá.
#Burger King vs. McDonald’s
Bez rečí asi môžeme priznať, že burger patrí k najobľúbenejším jedlám z ponuky rýchleho občerstvenia. Hoci ich názov je rovnaký, receptúra sa často líši.
Na klasických žemliach Burger Kingu nájdete sezamové semienka, na tých od McDonald’s nie (ak sa bavíme o ponuke malých burgerov). Pri porovnaní ich nutričných hodnôt uvidíme asi najväčší rozdiel. McDonald’s uvádza, že ich burger má 300 kcal, no Burger King uvádza až 550 kcal.