Z čoho vzniká a ako zastaviť vypadávanie vlasov?

193

Trápi vás vypadávanie vlasov? Je to jednoznačne nepríjemné. Postihuje väčšinou mužov, ktorí majú väčšiu pravdepodobnosť a sklony k strate vlasov ako ženy. Pre niektoré ženy je však vypadávanie takisto častým problémom. A pre ženy je tento problém často obrovský, pretože si zakladajú práve na vlasoch a pýšia sa nimi.

Vypadávanie vlasov u žien

Existuje nespočetné množstvo dôvodov, prečo dochádza k vypadávaniu vlasov a následné spľasnuté vlasy určite nikoho nepotešia. Môžu vám v tele chýbať vitamíny, môže to mať hlbší zdravotný problém. Vypadávanie vlasov môže ovplyvňovať aj stres, zlá a nezdravá strava. Existuje však niekoľko spôsobov, ako je možné so stratou vlasov bojovať, a to v závislosti na príčine.

Dôvody, kvôli ktorému vzniká a päť prírodných liekov ako to zastaviť a ako urýchliť rast vlasov

Príčiny

Vlasy padajú každý deň, v norme je asi 50 až 100 vlasov. Ak vám vlasy vypadávajú častejšie a vo väčšom množstve, potom sa už môže jednať o problém a vy by ste tento problém mali začať čo možno najskôr riešiť.

Vypadávanie vlasov

Prinášame vám niektoré z možných príčin vypadávania vlasov:

1. Suchý šampón

Suché šampóny sú dnes veľmi populárne. Vo chvíli, keď sa niekam ponáhľate a vaše vlasy už nie sú také, aké bývali, stačí nasypať trošku suchého šampónu do vlasov a následne vyčesať. Sú takou záchranou pre vaše vlasy. Avšak nadmerné používanie suchého šampónu môže viesť k podráždeniu pokožky alebo k zaneseniu pórov. To môže spôsobovať vredy a tiež vypadávanie vlasov. Môže to tiež prerušiť rastový cyklus vlasov a oslabiť folikuly. Časté používanie suchého šampónu môže negatívne ovplyvňovať rast vlasov.

2. Diéta

Diéty poznáme všetci, nejeden z nás ju už niekedy držal a snažil sa s jej pomocou schudnúť. No je samozrejmosťou, že niektoré diéty nedbajú na správny pomer minerálov, bielkovín, sacharidov a ďalších potrebných látok. Nedostatok výživy môže viesť k mnohým problémom, napríklad k strate vlasov. K vypadávaniu vlasov môže viesť kvôli nedostatku vitamínu A, vápnika, vitamínu B, bielkovín, železa alebo biotínu.

3. Vysoké teploty

Používate rad prístrojov na vlasy (fény, žehličky, kulmy a podobne)? To všetko môže poškodiť vaše vlasy tým, že rozbije vodíkové väzby. Prístroje na vlasy by nemali byť používané v príliš vysokej teplote.

4. Nedostatok slnka

Slnko pomáha do tela dostávať vitamín D, ktorý je pre rast vlasov nevyhnutný. Je tiež veľmi dôležitý pre zdravie vlasov. Okrem vlasov pôsobí vitamín D tiež na zdravie kostí a kože.

Vypadávanie vlasov

5. Antikoncepcia

Antikoncepcia prostredníctvom estrogénu a gestagénu pomáha zastaviť ovuláciu. Ženy, ktoré majú predispozíciu k hormonálnej strate vlasov, alebo tie, ktorých telo je veľmi citlivé na hormóny, môžu mať problém. Môže sa objavovať strata vlasov.

Teraz vám prinášame prírodné možnosti liečby, päť vitamínov, ktoré môžu pomôcť zahusťovať vaše vlasy prirodzene, bez použitia chemických produktov:

Ako zastaviť vypadávanie vlasov?

1. Rybí tuk

Omega-3 mastné kyseliny sa nachádzajú v rybom oleji, nakoľko vyživujú vlasy. Pomáhajú ich zahustiť a znižovať zápaly, ktoré môžu viesť k strate vlasov. Rybí tuk nájdete napríklad v makrelách, losos, tuniak, bielych rybách alebo sardinkách. Ak máte obavy, že rybí tuk nedostanete do svojej stravy len pomocou jedla, potom si môžete zaobstarať kvalitný doplnok stravy. Znížite zápal, ktorý vedie k strate vlasov.

2. Železo

Štúdie naznačujú, že nedostatok železa môže súvisieť s niekoľkými poruchami vypadávania vlasov, ako napríklad alopécia areata, difúzna strata vlasov, androgenetická alopecia a alogénne výpotky. Ak chcete podporiť rast vlasov, potom konzumujte potraviny, ktoré sú bohaté na železo. To je napríklad špenát, vaječné žĺtky, hovädzí steak alebo čierna fazuľa.

Vypadávanie vlasov

3. B-Komplex

Biotín a vitamín B5 sú alternatívnymi prostriedkami na riedenie vlasov. Biotín prospieva vlasom, pomáha revitalizovať poškodené vlasy. Vitamín B5 stimuluje rast vlasov tým, že podporuje nadobličky.

4. Zinok

Zinok sa používa po desaťročia na liečbu rôznych foriem vypadávania vlasov, ako napríklad alopécia areata a felogen efluvium. Zinok je pre zdravie vlasových folikul prínosom a je kľúčovým kofaktorom mnohých enzýmov, ktoré sa podieľajú na dôležitých funkčných aktivitách vlasových folikulov. Zinok tiež inhibuje regresiu vlasových folikulov a urýchľuje regeneráciu vlasových folikulov.

5. Vitamín D

Najlepší je tento vitamín absorbovaný priamym slnečným žiarením. Až desať tisíc jednotiek vitamínu D absorbujete, keď budete sedieť na slnku asi pätnásť minút. Pre zvýšenie hladiny vitamínu D môžete konzumovať potraviny ako halibut, úhor, makrela, losos, šampiňóny Portobello či huby Maitake.

Vitamín D proti vypadávaniu vlasov

Strata vlasov je spôsobená mnohými rôznymi dôvodmi, existuje však veľa liečebných prostriedkov, ktoré môžu pomôcť. Dôležitým krokom je nájsť správnu a hlavnú príčinu straty vlasov. Dozviete sa tak, čo budete potrebovať zmeniť a doplniť vo vašej strave. Strava bude zdravá nielen pre vaše vlasy, ale aj pre celé telo.