Dajte CHRÁPANIU ZBOHOM! Jednoduchý trik vráti mier do vašej domácnosti

Ako sa zbaviť chrápania? - LajfHeky
Ako sa zbaviť chrápania? - LajfHeky

Chrápanie, čiže hlasné dýchanie, je podľa lekárov častá porucha spánku. Nepríjemné zvuky vydáva približne 25 percent mužov a 15 percent žien. Existuje celý rad rád, ako si od chrápania uľaviť. Aj keď niektoré z nich nie sú príliš spoľahlivé, môže sa stať, že práve u vás zaberú.

Ničí partnerský život a ohrozuje zdravie

Chrápanie je problém ovplyvňujúci život nejedného z nás; problém, ktorý sa dotýka zdravia, ale aj partnerských vzťahov. Všetci vieme, že najlepším oddychom pre človeka je zdravý neprerušovaný spánok a práve ten býva chrápaním často narušovaný.

1. Nespite na chrbte

Rad ľudí prestane chrápať, keď sa otočí na bok. Ak máte tendenciu sa vracať späť na chrbát, môže vám pomôcť mať na chrbte pyžama kapsičku: potom si už určite ležanie na tejto časti tela neužijete.

2. Udržujte si optimálnu váhu

Pokiaľ máte kilá navyše, zabojujte a zbavte sa ich, môže vám to tiež uľaviť od chrápania.

3. Obmedzte konzumáciu alkoholu

Minimálne dve hodiny pred spaním nepite alkohol a neberte sedatíva. Tieto látky uvoľňujú svaly a tým môžu zvýšiť riziko chrápania.

4. Dbajte na spánkovú hygienu

Choďte spať pravidelne, naplánujte si aspoň 7 až 8 hodín spánku, v spálni udržujte odporúčanú teplotu (do 20 stupňov) a zvlhčujte a čistite tu vzduch, pravidelne vetrajte.

5. Spite “vysoko”

Zdvihnutá horná časť postele (tak o 10 cm) alebo niekoľko vankúšov pod hlavou, môže dýchanie v spánku uľahčiť. Existujú tiež špeciálne tvarované vankúše, ktoré sľubujú, že môžu od chrápania uľaviť.