Netradičné nápady svetových firiem, vďaka ktorým sa postavili na nohy!

Aby znížili počet personálu, vymysleli, že tovar zostane v predajni na palete a doplní sa až po úplnom vyprázdnení predchádzajúcej. Zbytočné náklady odbúrali aj uprednostnením trvanlivejších potravinových produktov a drogérie, výberom maximálne dvoch konkurenčných ponúk pri jednom výrobku a uprednostnením výrobkov vlastnej značky.

Hoci firma neinzerovala, v predajniach mala vlastné akciové letáky a kupujúcich lákala na bonusy po istom nazbieraní kupónov za nákup. V celej sieti tiež zrušila telefóny, ktoré „zbytočne predajcov odpútavali od práce“.

IKEA

IKEA

„Slovíčko nemožné bolo a navždy musí byť vymazané z nášho slovníka,“ tvrdil kedysi najbohatší Európan a piaty najmajetnejší na svete Ingvar Kamprad vo svojej brožúrke Testament predajcu nábytku. Práve zakladateľ IKEA prišiel s nápadom „zbaliť“ na oko obrie kusy nábytku do útlych plochých škatúľ, ktoré si môže odniesť a dokonca zmontovať sám kupujúci.

Dodnes nie je celkom jasné, čo mu dalo na to popud. Podľa jednej verzie mu tento nápad vnukol v roku 1956 projektant Gillis Lundgren, ktorý odmontoval na stole nohy, aby ho vpratal do auta. Podľa druhej verzie to bola konkurencia vtedajších etablovaných firiem, ktorým sa dravý nástup IKEA nepozdával a nahovorili dodávkové služby, nech pre Kamprada nerobia. Kamprad prišiel aj s ďalším revolučným nápadom. Keďže mal dyslexiu, potreboval čo najjednoduchší návod. A tak namiesto siahodlhého vysvetlenia je kreslený – krok za krokom – a v podstate zrozumiteľný v každej reči.

Google

Googleahoj1

S nápadom v garáži sa zrodila aj vyhľadávacia ikona Google. Profesorské deti Sergey Brin a o rok starší Larry Page sa spoznali na doktorandskom štúdiu na Standfordskej univerzite a obaja prišli s nápadom, že musí existovať spôsob, ako na prvé zadanie v počítači dostať pri vyhľadávaní čo najviac relevantných hesiel. Práve ich vyhľadávací systém z nich spravil jedných z najmladších miliardárov, keďže objavili nepokrytý priestor trhu a práve oni vytvorili službu, ktorá im začala tvoriť dopyt.

Google pritom pochopil, že s vyhľadávaním nezarobí. Až 99 percent jej príjmov tvorí reklama, pri ktorej prišli s nápadom stanoviť taxu podľa „kliknutí“ na stránku či heslo, kde sa nachádza.

Yahoo

Yahoo

V roku 2009 sa spoločnosť Yahoo dostala do veľkých finančných problémov. Tie boli až také obrovské, že boli nútení prepustiť svojich zamestnancov, no táto myšlienka sa z pochopiteľných dôvodov vedeniu príliš nepozdávala. Zhodou okolností bol práve čas vianočných sviatkov, a tak prišla firma s nápadom na záchranu.

Namiesto toho, aby zamestnancov vyhodili, dali im nútenú dovolenku od Vianoc až do Nového roku. Tento ťah im ušetril vyše dvadsať miliónov a čo je ešte pozitívnejšie – nikto neprišiel o prácu!