Tieto “prešpekulované” marketingové ťahy používa každé obchodné centrum: Určite dostali už aj vás!

Aké marketingové ťahy používajú v obchodoch s oblečením? LajfHeky
Aké marketingové ťahy používajú v obchodoch s oblečením? LajfHeky

Nakupovanie je často naozajstným peklom! Nie kvôli tomu, že by sme nezohnali to, čo sme potrebovali, ale skôr kvôli tomu, že väčšinou kúpime veľa zbytočností, ktoré nepotrebujeme. A prečo vlastne? Pretože boli v zľave a pretože sa s nami predajcovia poriadne zahrávajú! Dnes sa spoločne pozrieme na zlomyseľné marketingové ťahy, ktoré používa každé obchodné centrum.

Zľavové pútače

Tie sú najčastejšie červené a naozaj veľké. Upozorňujú zákazníka na najrôznejšie akcie a zľavy. Doslova bijú do očí, takže sa stane len málokedy, že by si ich niekto nevšimol. Červená farba vzbudzuje v človeku pocit, že musí konať rýchlo. Táto farba nás donúti navštíviť daný obchod v obchodnom centre a pozrieť sa na produkty, ktoré sú v zľave alebo v akcii. Žiadne akcie či zľavy sa však v obchode často nenachádzajú.

Umiestnenie sekcií so zlacneným tovarom

Najprv vás do predajne nalákajú obrovské akciové tabule, potom vás v nej vrelo privíta prvá prívalová vlna zlacneného tovaru. Vy sa ním prehrabete, oddelíte nepoužiteľné od toho použiteľného a s úlovkom mierite ku kabínkam. Cestu tam vám však skríži nevídané – ďalší regál s akciovým tovarom.

Aj toto rozmiestnenie sekcií so zlacneným tovarom patrí medzi marketingové triky. Najmä ak ide o obchod, kde sa na kabínky čaká v rade. To človeka dosť rázne nabáda k tomu, aby nakukol aj do tohto regálu.

Spomaľovače

Všimli ste si niekedy, ako nezmyselne a nepochopiteľne sú regály v obchodoch rozmiestnené? Je to urobené naschvál. Hoci to na prvý pohľad zákazníka poriadne vytočí, svoj účel to splní. Zákazník kvôli regálom, ktoré sú umiestnené blízko pri sebe, musí prechádzať úzkymi uličkami, čo ho značne spomalí. A zatiaľ čo sa pomaly brodí cez úzke uličky, všíma si ďalšie regály a ďalšie produkty, ktoré by sa mu mohli páčiť.