Tieto „prešpekulované“ marketingové ťahy používa každé obchodné centrum: Určite dostali už aj vás!

V zajatí regálov

Keď sa zamierate na vizuálnu štruktúru predajne, uvedomíte si, že vytvára písmeno U. Police a vešiaky lemujú po obvode celý obchod, okrem toho sú však aj uprostred. Prečo je to tak? Na oklamanie zákazníka. Nech už sa totiž postaví kamkoľvek, vždy bude z každej strany obklopený len ďalším a ďalším tovarom.

Prezentovanie kompletného outfitu

Keď sa poriadne zadívate na figuríny v nákupných centrách, zistíte, že každá figurína je oblečená od hlavy až po päty. Takmer nikdy sa nestane, že by na sebe figurína mala iba tričko. Predajcovia veľmi dobre vedia, že keď človek uvidí na figuríne tričko, dokáže si ho na sebe predstaviť. Dokáže si predstaviť, ako sa s daným tričkom prezentuje. Tak prečo mu k tej predstave nepridať i nohavice a topánky? Takéto schválne nastajlované produkty sa predávajú oveľa lepšie, než keby každý produkt len tak ležal na polici sám.

Používajú lákavé vône a dobre vybranú hudbu, aby zvýšili náladu svojich zákazníkov

Čudujete sa niekedy, prečo sa zrazu cítite optimisticky pri vstupe do obchodov s odevmi? Maloobchodníci vyberajú jasné farby, kvetinové vône a hudbu, aby pripomínali zákazníkom šťastné časy v ich živote a podporovali ich. Používanie správnej arómy vytvára pre zákazníka dokonalú atmosféru a na emocionálnej úrovni ich spája so značkou. Výskum ukázal, že správna hudba dopomáha zákazníkom zostať v obchode dlhšie a utrácať tým pádom viac.

[dalsia_strana_text]