Ako zaspať do 60 sekúnd? Takto jednoducho môžete natrénovať svoj mozog, aby to dokázal

Ako čo najrýchlejšie zaspať? LajfHeky

Všetci vieme, že dostatok kvalitného spánku je veľmi dôležitý pre udržanie dobrého zdravia a energie. Bohužiaľ, v dnešnej dobe množstvo ľudí trpí nespavosťou. Týka sa to hlavne tých, ktorí vedú uponáhľaný a stresujúci život. Dôsledky na telo potom bývajú neblahé. Okrem stresu sa často vyskytuje aj úzkosť, svalová únava či znižovanie kognitívnych funkcií mozgu.

Na rýchle vyvolanie spánku však existuje jeden veľmi účinný trik. Počuli ste už o dýchacej metóde 4-7-8? Ide o efektívny spôsob, ako vyvolať spánok aj pri tých najťažších prípadoch nespavosti.

O čo pri metóde 4-7-8 ide?

Technika dýchania 4-7-8
Technika dýchania 4-7-8

Táto technika bola vyvinutá harvardským odborníkom Dr. Andrewom Weilom, ktorý študoval vplyv dýchania a meditácie na potláčanie stresu. Je ľahká a vykonáva sa extrémne jednoducho.

Postupujte podľa nasledujúcich krokov:

1. Najprv sa nadýchnite nosom a počítajte pri tom do 4. Snažte sa do seba nadýchnuť čo najviac vzduchu.

2. Potom zadržte dych a počítajte pri tom do 7. Počas tejto doby umožňujete kyslíku, aby sa čo najlepšie vstrebal v pľúcach a krvou rozniesol do celého tela.

3. Následne vydýchnite pri počítaní do 8. Počas výdychu zase umožňujete oxidu uhličitému sa postupne dostať von z vašich pľúc.

4. Celý proces opakujte znova.

Prečo táto metóda vlastne funguje?

Pokračuj v čítaní na ďalšej strane

Advertisment