Tvar vášho brucha dokáže odhaliť, prečo priberáte. Nie je to vždy len o jedálničku!

818

Hoci ste počas diéty nezhrešili a už roky sa snažíte stravovať zdravo, napriek tomu máte väčšie brucho. Ak aj vás trápi niečo podobné, podľa nasledujúceho článku zistite, v čom spočíva váš problém a aký typ brucha máte práve vy.

Pamätajte, že pokiaľ neviete skutočný dôvod, bude ťažké s ním bojovať.

Väčšie a vytŕčajúce spodné brucho

Ak aj napriek svojmu štíhlemu telu máte neprirodzene zväčšenú spodnú časť brucha, pravdepodobne sú za tým nasledujúce dôvody: jednostranná diéta, dlhodobé cvičenie tých istých cvikov (najčastejšie brušákov), mierne pokrivená chrbtica, či nedávne tehotenstvo. Preto, ak sa chcete brucha zbaviť, je dobré ak pár vecí vo vašom živote zmeníte.

V prvom rade pridajte do vášho jedálnička viac vody, vlákniny, listovej zeleniny a snažte sa nekonzumovať každý deň to isté jedlo. Okrem toho začnite robiť cviky so správnou technikou, stavte na striedanie intenzity a necvičte každý deň. Telo potrebuje oddych, preto si ho aj vy sama doprajte.

“Štítne” brucho

Nemáte len veľké brucho, ale aj ruky, nohy a vyzeráte, akoby vás niekto nafúkol. Za tieto problémy môže zlá funkcia štítnej žľazy, ktorá produkuje hormón tyroxín zodpovedný za rýchlosť spracovania kalórií. Niektoré ženy ho majú málo a nespracované kalórie sa potom hromadia v podobe tuku. Čo s tým? Dôležitá je diagnóza. Hypotyreóza sa často zamieňa so všeobecným priberaním na váhe v strednom veku. Podľa niektorých štúdií trpí nedostatkom tyroxínu až štvrtina žien nad 60 rokov. Pomôžete si zvýšeným príjmom jódu, ktorý sa nachádza napríklad v morských plodoch a tmavej listovej zelenine ako je špenát.

Nepravidelne nafúknuté bruško

Kým ráno je vaše brucho ploché, do večera sa zväčší aj o niekoľko centimetrov. Hlavnými príčinami sú väčšinou rôzne alergie na jedlá, o ktorých ani netušíte, spomalené trávenie ako dôsledok dlhodobých hladoviek a diét, či nezdravá črevná flóra. Najlepšie preto spravíte, ak sa dáte vyšetriť a zistíte, ktoré potraviny vám nerobia dobre, zaradíte do jedálnička viac čerstvých potravín a menej polotovarov, začnete pravidelne jesť a z času na čas budete užívať probiotiká. Skvelým riešením sú aj rôzne dýchacie cvičenia a samozrejme pohyb.

Záhyby a malé pneumatiky na bruchu

Tieto nedokonalosti sú spôsobené sedavým spôsobom života, nadmernou konzumáciou sladkostí, alkoholom a nezdravými návykmi. Ak sa ich chcete zbaviť, musíte v prvom rade vylúčiť z jedálnička cukor, alkohol v akejkoľvek forme a začať sa hýbať. Vymeňte tiež ťažšie jedlá za ich ľahšie verzie a doprajte si pravidelné cvičenie. Tento druh brucha je totižto dôsledkom dlhodobých nezdravých stravovacích návykov.

Zväčšené celé brucho, tzv. stresové

Pokiaľ si už dlhšie pripadáte ako tehotná a vaše brucho je nafúknuté ako balón, pravdepodobne prežívate viac stresu, ako dokážete reálne zvládnuť. To, že ide o tento typ brucha spoznáte tak, že je na dotyk tvrdé a nie mľandravé. Stresové brucho spôsobuje vysoká hladina kortizolu (spôsobená stresom), príliš časté popíjanie kávy, hladovanie, či nepravidelné jedenie, príliš veľa soli v jedlách a nezdravé snacky. Zbavíte sa ho nasledujúcimi zmenami: doprajte si relaxačné cvičenia pred spaním, spite minimálne 7 hodín, pite bylinkové čaje, netrénujte prehnane a hlavne zaraďte do vášho jedálnička magnézium.